Colliers logoColliers

18. 5. 2022

Francouzské současné značky přijíždějí do Prahy

Když procházíme luxusní nákupní ulice v Paříži, Miláně, Londýně či New Yorku, vidíme kromě zavedených luxusních značek také prostory nových značek, které připomínají luxusní butiky. Kvalitativně jsou srovnatelné, jejich zboží se však prodává za ceny nižší, než mají jejich sousedé. Jde o takzvané překlenovací značky.

„Definice „překlenovací“ značky či „dostupného luxusu“ je poměrně nová kategorie,“ vysvětluje Marjan Gigov, šéf oddělení pronájmu retailových prostor v Colliers Czech Republic. „Tyto značky se snaží vyplnit mezery na trhu a nabízí luxusní zboží značek nacházející se někde mezi módou pro masy a luxusními značkami jako například Gucci, Prada či Burberry.“

Popularita podobných značek stále roste a díky stoupajícímu zájmu spotřebitelů z řad mileniálů hledajících luxusní výrobky za příznivější ceny roste také jejich úspěch. V české metropoli však příliš známe nejsou.

 

Kde se v Praze usadí značky "Bridge-to-luxury"? 
Typické je, že všude na světě se tyto současné značky typu bridge nacházejí mezi luxusními značkami v nejlepších lokalitách High Streetu. Najít však u nas v Pařížské ulici lokalitu odpovídající velikosti & nájmu je téměř nemožné. 
Proto jsme se museli podívat jinde a hledat správný prostor s potenciálem, který by se mohl stát domovem značek jako The Kooples, Zadig & Voltaire, Sandro, Maje a dalších High Street značek tohoto segmentu módy, mimo mainstreamové / masové lokality. 
Jaké jsou další možnosti v hlavním městě? Před několika lety se ulice U Prašné brány jevila jako potenciální lokalita pro současné (Contemporary)  značky, protože ulice U Prašné brány byla historicky první High-Endová ulice v Praze (Versace, Ermenegildo Zegna). Nicméně vzhledem k pandemii Covidu a nedostatku přímé expanze značek, využili šikovní místní prodejci (Vermont, Murizari) příležitosti a rozšířili své značky na této prestižní ulici.

 

 

Více o těchto značkách

“Mnoho těchto značek přejímá současný design,“ pokračuje Marjan. „Jejich oblečení je pro milovníky módy, kteří jsou rádi vidět a chtějí svým vzhledem něco vyjádřit. Ceny značky nabízejících kvalitní současnou módu se často blíží cenám luxusních značek. Designéři oplývají kreativitou a neznají hranice.

Ve všech velkých městech lze tedy vidět prodejny značek jako je například kultovní Isabel Marant, francouzská návrhářka současné módy, nejvíc „cool“ značka Zadig & Voltaire, Sandro či Maje vedle luxusních butiků Louis Vuitton, Goyard, Balenciaga a dalších,“ uzavírá Marjan.

Tyto značky nemají tak velkou tradici jako zavedené luxusní značky, ale co se týče vzhledu prodejen, jejich umístění či kvality zboží, nejsou mezi nimi velké rozdíly.

„Dostupný luxus“ je relativně nová kategorie módy, většina značek je poměrně mladá. Velká část z nich byla založená v 90. letech či na začátku tohoto století a za jejich zrodem stáli velcí vizionáři či mladí designéři.

 

 

Překlenovací (Bridge) značky


MSGM, z Milána V roce 2008 ji založil Massimo Giorgetti, který se stal DJ.
Sandro, z Paříže V roce 1984 ji v srdci čtvrti Marais založila Evelyne Chétrite narozená v Maroku a její manžel Didier.
Maje z Paříže, která vznikla v roce 1998. Název zvolila jeho zakladatelka Judith Milgromová jako kombinaci iniciál křestních jmen svých blízkých.
Značku The Kooples založili v Paříži v roce 2008 tři francouzští bratři Alexandre, Laurent a Raphael Elicha. 
Zadig and Voltaire je francouzská značka konfekce, která otevřela svůj první obchod v Paříži v roce 1997. 
IRO je luxusní značka založená v roce 2005 dvěma bratry: Arik a Laurent Bittonovi
Značku N°21 založil v Miláně v roce 2010 její návrhář Alessandro dell'Acqua.


Vůbec první značkou tohoto segmentu francouzského "cenově dostupného luxusu", která otevřela v Praze, byla American Vintage, která si vybrala místo ve Slovanském domě.
American Vintage, která je paradoxně dílem pařížského návrháře Mickaela Azoulaye, je proslulá svými luxusními základními kousky a základními součástmi šatníku. Od svého uvedení na trh si značka našla cestu do šatníků nejprotřelejších příznivců světové módy tím, že nabízí dokonalou "off-duty cool", což znamená, že kousky jsou stejně cool na ulici jako na přehlídkových molech.
Značka, kterou Azoulay založil v roce 2005, se stala synonymem luxusního oblečení pro každodenní nošení.


Pražská High Street je považována za vyspělý trh pro módní značky, Sando potvrdilo svůj brzký příchod do Prahy přes partnera a doufejme, že další značky tohoto segmentu dostupného luxusu budou brzy následovat.

 

Marjan Gigov

Head | Director of Retail agency

Colliers Czech Republic

zpět