Colliers logoColliers

25. 7. 2024

The Colliers Podcast: Vznikne nová Pařížská?

V nedávném podcastu společnosti Colliers hovořil Marjan Gigov, vedoucí oddělení Retail Agency, o jedinečném postavení Pařížské ulice jako přední luxusní nákupní destinace v Praze. Jako jediná Prime High Street ve střední a východní Evropě se Pařížská pyšní působivou řadou nejprestižnějších světových značek. Jak dlouho trvalo než vznikla v Praze Pařížská ulice s luxusními butiky? Je tady prostor pro vznik další tvz. Prime High Street? Jsou nějaké značky oblíbené mezi Čechy? O těchto otázkách a dalších tématech si povídala Marta Lipovská s Marjanem Gigovem, Head of Retail Agency. Video je česky s anglickými titulky.

 

 

Hlavní body z diskuze:

  1. Vývoj Pařížské: Od otevření prvního luxusního obchodu v roce 1997 (Hermès) se ulice během desetiletí rychle proměnila v centrum high-end značek.
  2. Současná obsazenost: 48 z 50 maloobchodních jednotek je obsazeno, přičemž dominuje móda a doplňky (66 %), následované hodinkami (15 %) a obuví (13 %).
  3. Zákaznická základna: Ačkoli tradičně závislá na mezinárodních turistech, zejména z Ruska a Číny, pandemie odhalila silnou místní poptávku po určitých značkách jako Cartier, Hermès a Dior.
  4. Výzvy v oblasti expanze: Navzdory vysokému zájmu nových značek je vstup obtížný kvůli omezenému dostupnému prostoru. Blízká oblast Široké ulice se rozvíjí jako potenciální rozšíření luxusní zóny.
  5. Budoucí trendy: Roste zájem "překlenovacích" značek - těch mezi prémiovými a luxusními - o přítomnost v blízkosti zavedených luxusních prodejců.
  6. Maloobchodní krajina: Diskuze se dotkla i širší maloobchodní scény, včetně popularity nákupních center jako Chodov a rostoucího zájmu tradičně mimopražských značek o lokality v centru města.

Marjan naznačil vzrušující vývoj na českém maloobchodním trhu v nadcházejícím roce a naznačil, že zákazníci by měli sledovat příchod nových značek v různých segmentech.

Tento podnětný rozhovor zdůraznil význam Prahy v globální luxusní maloobchodní krajině a dynamickou povahu její high-end nákupní scény.

zpět